Manskörskonsert/Jubileumskonsert

10 november, KL 18:30, Entré: 150 KR
I samarbete med sångare från Västergötlands Sångarförbund ger Sångsällskapet Harmoni MANSKÖRSKONSERT I FOLKETS HUS KULTURHUSET TROLLHÄTTAN LÖRDAGEN DEN 10 NOVEMBER KL 18:30.

Konserten är en jubileumskonsert för Sångsällskapet Harmoni, Trollhättans manskör, som fyller 90 år.

Konserten dirigeras av tre generationer Harmonidirigenter samt en gästdirigent, Lennart Johansson från Luleå. Lennart är en gammal partner och vän till Harmoni och andra västgötakörer. Han står också för en komposition, flera körarrangemang och sång- och pianosolon.

Repertoaren sträcker sig från Beethoven och Verdi över svensk folkvise- och körtradition till Elvis Presley, Frank Sinatra och Benny Andersson.

Varmt välkomna!

Föreställningens längd:
Ca 2 timmar inkl. paus

Entré:
Ordinarie: 150 kr
Barn/Ungdom (7-24 år): 60 kr
Barn under 7 år: Vänligen kontakta Folkets Hus Kulturhusets reception på Tel. 0520 – 42 25 00

Köp biljetter  via länken https://www.trollhattan.fh.se/events/event/manskorskonsertjubileumskonsert/

Arrangör                                                                                                                       Sångsällskapet Harmoni och Västergötlands Sångarförbund